Pazar, Mart 13, 2016

Hayat Çelişkileri

Belki dün, "abd büyükelçiliğinin" -kendi vatandaşları için yaptığı- şu uyarısını görmesek patlama saatlerinde o semtlerde olacaktık. Bizi kimse siklemiyor, bunun eğrisi doğrusu, altı üstü, ama şöylesi böylesi yok. Daha önceki patlamalardan birkaç gün önce "Ankara patlayacak" diye gönderi atan insanları da, sağolsun internet sayesinde, gördük. Bu devlet halkını değil, kendisini koruyor. Hiçbir zaman onların, deri koltuklarda oturup (kusura bakmayın küfür için) y....k kürek devlet yönetenlerin, yani zenginlerin çocukları ölmez, kendileri de ölmez, çok büyük ihtimalle sağa sola sürekli torpillerle, hatır gönül meseleleriyle yerlerini ve sıfatlarını sağlamlaştırdıkları farklı yakınları da ölmez. Kim ölür biliyor musunuz ? Sen ve ben ölürüz. Başka ? Allah Allah diye diye, ceplerine milyarları sokmak için kandırılan insanlar ölür. Yazıklar olsun böyle işe. Şu patlamaya kadar Ankara'da olan önceki patlamaların idrakında değildim; çünkü bu sefer bomba sesini, arkadaşlarımla beraberken kendi kulaklarımla duydum. Uzaklardan bir şeyler zırvalamak o kadar basitmiş ki şunları duymadan, görmeden... Yazık, vallahi yazık canlarımıza. Bir de bize yıllarca, "geleceğin şöyle parlak gençleri, böyle yıldızlı gençleri" diye diye boş laflarla ağız yüz gevelediler. Hangi gelecek ? Hangi parlaklık ? Ama bu bahsi geçen geleceğin parlak gençlerinin kim olduğunu artık görebiliyorum. Bu gençler, bahsedilen parlak gelecekten öyle nasiplerini almışlar, öyle parlaklar ki; yurtdışında burslarla okul okuyorlar, öyle parlaklar ki yüzlerindeki nurdan askerlik bile yapmıyorlar, 300-500 bin dolar taksitle gemicik alıyorlar, yine parlaklıklarından olsa gerek sağlarında sollarında -hiçbir yetenekleri, bilgileri dahi olmasa bile- yerler, makamlar ve sıfatlar açılıyor. Ha ama bunlardaki parlaklıkların gelecekle falan alâkası yokmuş; paranın, makamın, sıfatın parlaklığıymış. Peki bu üçüne karşı Yüce Allah, kitabında ne diyor ?

"La ilahe illallah" - "Allah'tan başka ilah/otorite/güç yoktur!"
"La havle ve la guvvete illa billah" - "Güç ve kuvvet yalnızca Allah'a aittir!"
"Lehü'l mülk" - "Mülk Allah'ındır!"

Çevremde sevdiğim, saydığım; dininde bir olduğunu düşünenler, Kur'an'ı okuduğunu ve namaz kılıp iman ettiğini düşünenler, Allah'ın ne dediğini okuyarak "KENDİ AKLIYLA" idrak ettiğini düşünenler rica ediyorum, bakın lütfen her şeyi bir kenara koyup, elinizi vicdanınıza vererek bunları ve Allah'ın 1400 sene önce bunlara verdiği cevapları temiz temiz, akıllarında iyice idrak edene kadar, "Ben neredeyim ? Ne yapıyorum ? Bana ne oldu ? Nasıl bir insanım/kulum ben ?" diye düşünsünler.
Ha düşünemediniz mi ? İki gün önce abd büyükelçiliğinin mesajını fark etmeden, bombanın patladığı semtte olduğumu ve Allah korusun güme gittiğim fikrini düşünsünler bir de. Ciddi ciddi orada olup vakit geçiriyor olacaktık çünkü. Neyse, şayet böyle bir şey olmuş olsaydı, kendi mitinglerinden önce her deliği iyice kurcalayan, başlarına bir şey gelmesin, kimse uzaklardan bir şeyler fırlatmasın diye, Allah Kur'an din demelerine rağmen binlerce korumalarla gezen insanlar ve onları destekleyenler tarafından gitmiş olacaktım. Ha ama ben az çok tahmin ediyorum diyebileceklerinizi; "Ne anlarsın ki ? Kaç yaşındasın daha ? Otur dersini çalış, bunlara kafa yorma." vesaire. Değil mi ? Uzaktan o kadar basit işte. İnanmazsınız ama Yüce Allah bu söylemlerinize bile cevap vermiş. İnşallah, Allah sözlerimi anlaşılır kılar.

"Onlara, Allah'ın indirdiğine ve resule gelin dendiğinde şöyle derler: "Atalarımızı üzerinde bulduğumuz şey bize yeter." Peki, ataları hiçbir şey bilmiyor, doğru yolu bulamıyor idiyseler de mi ?" -Maide 104-

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder