Çarşamba, Nisan 13, 2016

Ölüye Dua

Şahsen Allah'ın canlıları uyarmak için gönderdiği Kuran'ı, mezarlıklarda ölülere okumayı yanlış buluyorum. Az önce bir hadis ile karşılaştım ve bilgilendirmek istedim.

"Ebu Hureyre radiyallahu anh anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki:
"Rabbimden anneme istiğfar talep etmek için izin istedim, fakat bana izin vermedi. Kabrini ziyaret etmem için izin istedim, buna izin verdi."

Muslim, Ebu Davud, Nesai

Google'da, hadislerin kalesi olan Kütüb-i Sitte'yi arattığımız zaman bulabiliyoruz, hayırseverler kaydetmişler. İsterseniz bakabilirsiniz.

Hadisteki "istiğfar" kelimesi bağışlanma demek. Yani son peygamberimiz, annesi için "bağışlanma talep etmek" istemiş ve Yüce Allah kabul etmemiş.

Biraz araştırırsanız Ebu Hureyre'nin peygamberimize ne kadar sadık olduğunu bulabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder