Pazartesi, Ağustos 13, 2012

Kültürel Yozlaşma

   Bu yozlaşmanın en büyük yatırımcısı turizmdir. İşin garip yanı, nedense bu kültürlerden çok büyük bir çoğunlukla etkilenen bizim Türkler veya müslümanlar oluyor. Her türlü Batı'ya özendirme çabaları mükemmel başarıyla ilerliyor. Bakın Antalya'da gördüğüm ve duyduğum şeyler hiç hoş değil. Geçen gün hikâyem üzerinde uğraşırken karşı masada bir konuşma geçiyor. İki kız var, 16-17 yaşlarında, birisi diyor ki: ''Açık giyinmeyi seviyorum.'' Üzerinde askılı bir tişört var, ayağa kalkıyor bir süre sonra. Şort giymiş ama mini şort. Abartı bir şekilde mini üstelik. Öyle ki, şortun cepleri dışarıdan görünüyor, kesim yerimden aşağıya çıkmış bir şekilde. Bildiğin elimizi cebimize attığımız zaman, içerideki bölüm var ya, ne deniyorsa artık oraya, işte orası dışarıdan görünüyor yahu! Abi bakın anlıyorum, yetişme tarzı farklıdır, farklı ortamlarda farklı arkadaşlar edinmiştir ama 16-17 yaşlarındaki insanlar kendi düşüncelerini doğru bir şekilde seçebilir. Erkeklere falan baktığımda düşünüyorum, o yaşlarda ben öyle değildim yahu. Konuştuğunuz zaman size bir sürü bahane sunarlar. Vıdı vıdı vıdı vıdı vıdı vıdı vıdı. Şöyle kötü yetiştim, şöyle kaza geçirdim, şöyle hastalandım falan fistan, ulan hepsine tamam yahu ama senin aklın var. Akıl bu ya, akıl. Seni ayıran en büyük özellik, özgür irade. Bu kadar oyuna da gelinmez be abi. Ha ben çok mu doğruyum ? Hayır, zilyon tane yanlışım var meselâ, fark burada başlıyor işte; bunların farkına varıp değişime girmek, değişimden geçmek. Duyarlılığı arttırmak, artık tepki vermek. Akıl gibi büyük mucizenin farkında değiliz halâ.

   Kültürel yozlaşma; kendini, geçmişini, atalarını, değerlerini, geleneklerini, nereden geldiğini, göreneklerini unuttuğun sürece savunulmaması gerekilen bir değerdir. Sosyoloji tehlikeli bir bilim dalı meselâ. Eski bir basım kitabını okuyorum(Sosyoloji), genel başlıklardan kokuyor fitilin ateşi; Türkiye'de nüfus kontrolü, nüfus azaltımı, kültür etkileşimi ya da tarım alanlarının düzeni, ekonomik gelir düzeylerini düzenleme gibi gibi gibi gibi. Halâ bağıralım özgürlük özgürlük diye. Bütün bu yapılan eylemler, grevler, işte bilimum baş kaldırmaların hiçbir anlamı yok.

   Sistem diye isimlendirilen bir olay var. Uyacaksın. Uymazsan eğer; akraba, aile, dost, arkadaş yani toplarsak çevren senden vazgeçer be abi. Vazgeçerler. Eh, ama daima bir umut vardır değil mi ? Evet vardır. O umudu biz kendimiz yapacağız işte.

   Özenmeyin abi batıya. Kendi kültürünü ne kadar biliyorsunda özeniyorsun ki ? Bu değişen insanların bildikleri müslümanlık, islam, Türk anlayışı medyanın dayatmasından öteye gitmez! Kendisine sormaz hiç, ulan bu TV'de gösterilen olaylardaki müslümanların -ki bunlar erkekler oluyor- yüzü neden hep peçeli anasını satayım ? Veya işte peçe gibi bir şeylerle örtülü ? Erkek ulan bunlar, neden örtülü olur ki ? Neden hep teröristmiş gibi gösterilir ? Neden bu insanlar Allah'ın dininde bahsettiği gibi değiller ? Sormaz bu insan kendisine bunları, çok bilmiştir, dediğim gibi karşınıza geçer ve vıdı vıdı vıdı vıdı vıdı vıdı vıdı vıdı vıdı vıdı vıdı vıdı vıdı vıdı vıdı vıdı vıdı konuşur. Cumartesi günüydü galiba Enes'le-dershaneden arkadaşım- dışarıdayız, abi gel seni bir yere götüreceğim dedi. Sırf ortamı görmeni istiyorum diye. O anda tahmin ettim tabi bar gibi bir düşüncesi olduğunu. Kaleiçi'nde Tudors ve The Bar diye iki yere gittik, on-on beş dakika falan kalıp izliyoruz sadece. Yine diyorum, oradakilerin yarım gram aklı varsa benim hayatım yalan. Genelinin üniversite öğrencisi olduğu her yaştan insan var. Abi onların da annesi-babası falan var yahu. Ne kadar garip değil mi ? İçeri bir giriyorsunuz her yer duman zaten, sahne denilen çöplükte bir şeyler zırvalayan beyinsizler, koyunlar tarafından çevrelenmişler ve bu düzene eğlence sektörü deniliyor. İşte orada lanet ediyorsunuz, bu yaşam tarzına lanet ediyorsunuz. Oraya giripte halâ akıllı olduğunu söyleyen, elit olduğunu söyleyen, bu insanlara lanet ediyorsunuz işte. Abi yok, böyle bir eğlence şekli olamaz yani. Tudors'ta duvarda şey yazıyor: Show your tits. Aptal aptal surat ifadeleri ve hareketlere dans ediyoruz etiketi koyarak kendisini özel gösterenler bunlar. Bunlar varya bunlar, bu şerefsiz ve soysuzlar, işte bunlar yüzünden batıyoruz. Muazzam bir kalabalık. Akıl, akıl var. Lütfen yahu, lütfen bu mucizeyi doğru kullanalım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder